Wykłady w OSK, podręcznik czy rozwiązywanie testów przygotują Cię do egzaminu z części teoretycznej na prawo jazdy

Jak się okazuje to pytania dotyczące znaków drogowych i pierwszeństwa przejazdu są dla kursantów najtrudniejsze. 

Samo rozwiązywanie testów to kiepski pomysł, z racji tego, że system losuje pytania z różnych działów, a to oznacza, że poszczególne pytania mogą pojawić się kilkukrotnie, gdy inne nie pojawią się wcale.   

Poniżej przedstawiamy pytania, w których statystycznie najwięcej osób popełnia błąd. Wyjaśnimy je, aby na egzaminie nic Cię nie zaskoczyło.

 

 

  • Czy kierując pojazdem od zmierzchu do świtu masz obowiązek stale zachować szczególną ostrożność ? 

 

              Odp. NIE

Uzasadnienie: Przepisy nie nakazują zachowania szczególnej ostrożności w przypadku jazdy „nocą”. 

 

 

  • Czy podczas manewru wymijania należy zawsze zachować szczególną ostrożność ? 

 

             Odp. NIE

Uzasadnienie: Podczas wymijania nie musisz zachowywać szczególnej ostrożności. 

 

 

  • Czy wraz ze wzrostem zawartości alkoholu we krwi czas reakcji kierującego na bodźce wzrokowe ulegnie skróceniu ? 

 

               Odp. NIE

Uzasadnienie: Raczej można uznać, że czas reakcji kierującego na bodźce wzrokowe ulegnie wydłużeniu . Czas reakcji liczymy od momentu zauważenia przeszkody, a naciśnięciem hamulca. 

 

 

  • Czy znak informacyjny A-3 ostrzega o dwóch niebezpiecznych zakrętach, z których pierwszy jest w prawo, a drugi w lewo ?

 

                 Odp. NIE

Uzasadnienie: Definicja znaku nie mówi nam w którym kierunku jest drugi zakręt. Znak ostrzega nas o dwóch zakrętach z czego pierwszy jest wskazany na znaku, a drugi może być zarówno w lewo jak i w prawo.

 

 

  • Czy masz prawo zatrzymać pojazd pod wiaduktem, gdy znaki tego nie zabraniają? 

 

Odp. TAK

Uzasadnienie : Przepisy nie zabraniają zatrzymania pojazdu pod wiaduktem. Zabrania się zatrzymania pojazdu na wiadukcie. 

 

 

  • Czy na jezdni za znakiem D-3 możemy wykonać manewr cofania?

                 Odp. TAK

Uzasadnienie: Ruch na tej drodze odbywa się w jednym kierunku i cofanie na niej nie jest zabronione. 

 

 

  • W którym miejscu wskaźnika bagnetowego powinien znajdować się ślad oleju, aby oznaczało to, że jego poziom jest nieprawidłowy ?

 

A: Powyżej znaku „MAX”

B: Pomiędzy znakami „MIN” i MAX”

C: Niewiele powyżej znaku „MIN”

 

Odp. A

Uzasadnienie: Pytanie dotyczy poziomu nieprawidłowego, a nieprawidłowy to powyżej znaku „MAX”

 

 

  • Czy wyprzedzanie jest zabronione na każdym przejściu dla pieszych ? 

 

                 Odp. NIE 

Uzasadnienie: Wolno Ci wyprzedzać na przejściu dla pieszych, na którym ruch jest kierowany np. przez sygnalizacje świetlną. 

 

 

 

  • Czy zgodnie ze znakiem D-3 masz obowiązek kontynuować jazdę prosto na najbliższym skrzyżowaniu ?

               Odp. NIE

Uzasadnienie: Znak D-3 to „ Droga jednokierunkowa” , często mylony ze znakiem C-5 „ Nakaz jazdy prosto” .

 

 

 

  • Czy masz prawo używać świateł przeciwmgłowych tylnych, jeżeli mgła ogranicza widoczność na odległość 100 m ?

 

                  Odp. NIE

Uzasadnienie:  Kierujący pojazdem może używać tylnych świateł przeciwmgłowych, jeżeli zmniejszona przejrzystość powietrza ogranicza widoczność na odległość mniejszą niż 50 m. 

 

 

  • Czy masz obowiązek ustąpić pierwszeństwa pojazdowi szynowemu, który wyjeżdża z pętli ? 

 

               Odp. NIE

Uzasadnienie: Pojazd szynowy wyjeżdżający z pętli na jezdnie włącza się do ruchu i to kierujący tramwajem musi Ci ustąpić pierwszeństwa. 

 

 

  • Czy widząc znak „STOP” powinniśmy zatrzymać pojazd każdorazowo przed tym znakiem ? 

 

              Odp. NIE

Uzasadnienie: Zatrzymanie powinno nastąpić w wyznaczonym miejscu , a w razie jego braku – w takim miejscu, w którym kierujący może upewnić się, że nie utrudni ruchu na drodze z pierwszeństwem . 

 

 

  •  Czy pojazd nie należący do zarządcy drogi może skorzystać z drogi przejazdu pojazdu uprzywilejowanego, do której zbliża się celem usunięcia zawilgocenia w miejscu wypadku ?

 

               Odp. NIE

Uzasadnienie: Z korytarza życia mogą korzystać jedynie pojazdy zarządców dróg lub pomocy drogowej biorącej udział w akcji ratowniczej. 

 

Źródło: zdamyto.com